Клас: ________________ Дата:_______________
Тема: Професії моїх
батьків
Мета: поглибити
уявлення учнів про різноманітність професій, розширити знання дітей про
професії своїх батьків, розвивати зв’язне мовлення, виховувати сумлінне ставлення
до праці.
Обладнання: картки для
ігор.
Хід
заняття
І. Вступна
частина
Послухайте казку
Грицька Бойка «Про Андрійка- неумійка».
Це
Андрійко-неумійко.
Ну й хлопчина! Ну
й мастак!
В школі, вдома, скрізь, у
всьому,
Завжди в нього
все не так.
Починає,
поспішає, а виходить
на одне:
Наш
Андрійко-неумійко
Що не візьме---те
не втне.
Він
проснувся, потягнувся:
-Де штани?
Сорочка де?—
І ще зранку біля
крана невдоволено гуде:
--Мило впало,
десь пропало….---
Зняв його із
підошов.
Довго милом руки
милив,
Не обмив---за стіл
пішов.
Як взувався,
нагинався, нив:
-Бабусю, поможи!!
Із шнурками горе
прямо:
--Ти мені їх
зав’ яжи….
Він картинку із
«Барвінка» для газети
вирізав.
--Ой, загине скатертина!—
Братик
плачучи сказав.
Став кімнати підмітати,
Та ще дужче
насмітив.
Взявся, діти, посуд
мити---чашки з блюдечком
розбив.
Десь поділись,
загубились
Ґудзики на комірці:
Став ладнати, пришивати---
Зшив з сорочкою
штанці!
От Андрійко-неумійко
клеїть змія-летунця.
Клеїть змія не
уміє,- сам прилип
він до стільця.
У
Андрійка-неумійка молоток є
і гвіздки.
Він до діла
взявся сміло:
Бац!..На
пальцях синяки!!
Став санчата фарбувати,--
Фарбу й щіточку
приніс:
Сині в нього
руки й ноги,
навіть вуха, навіть ніс.
Взяв лопату і копати
він круг яблуньки
почав.
--Ой,
Андрійку-неумійку, ти ж
коріння порубав!
Ось
Андрійко-неумійко юшку з риби
став варить:
Вкинув зілля, рибку
з сіллю,---
А води ….. забув налить.
Бесіда за прослуханим.
- Діти, а вам сподобався цей хлопчик?
- Чому?
- А що треба зробити, щоб хлопчик став
Умійкою?
ІІ. Основна частина
- Сьогодні ми з вами поговоримо про
професії. А саме про професії наших
батьків.
Розгадування загадок.
- Зараз я згадаю вам загадки, а ви
їх відгадаєте:
У
кожнім місті і селі - головний на столі. (Хліб)
Гарне
на вроду, їсть масло і п’є воду.
Ходить
з краю в край, ріже гарний коровай. (Трактор)
По
полю бродить, зерно молотить,
Жне,
косить – хліба не просить. (Комбайн)
Я
не їм вівса, ні сіна, дайте випити бензину –
Всіх
коней я обжену, куди хочеш побіжу. (Автомобіль)
Я
літаю, я зірки на крилах маю
І
мотор у мене є,
Що
життя мені дає. (Літак)
Засвітила,
полетіла – хвіст вогнений залишила. (Ракета)
- Утворіть від слів
відгадок слова, хто керує всім цим і скажіть до якого типу належать ці
професії.
Хліб – хлібороб
Трактор – тракторист
Комбайн – комбайнер
Автомашина – водій, шофер
Літак – льотчик, пілот
Ракета – космонавт
Бесіда за темою.
Ви молодці, добре знаєте, які існують професії.
Узагалі, всі професії світу можна поділити на 5 груп:
«людина — природа» (головний предмет праці — рослини, тварини або мікроорганізми): екологи, агрономи, зоотехніки, ветеринари лікарі).
«людина — техніка» (головний предмет праці — технічні засоби): інженери, слюсарі, механіки, водії тощо.
«людина — людина» (головний предмет праці — люди, групи людей, суспільство): вчителі, соцпрацівники, психологи, продавці, консультанти
«людина — знакова система» (головний предмет праці — умовні знаки, цифри, , ноти): економісти, бухгалтери, фінансисти, статисти.
«людина -художній образ» (головний предмет праці – художні образи та методи їх побудови): артисти, журналісти, письменники, художники.
Гра «Крокодил»
Гра «Хто я?»
ІІІ. Підсумок
Сподіваюсь, що
сьогоднішня наша з вами година спілкування вплинула на вас, та на майбутній
вибір професії.
Немає коментарів:
Дописати коментар